СУП (спілка українських підприємців) в обличчях – Борис Шестопалов, співвласник HD-group
sup.org.ua, 18.04.2020
У кризовий період кожен підприємець повинен мобілізувати ресурси, зосередитись на основних виграшних напрямках та адаптуватися під нові реалії. Тож і наш проєкт “СУП в обличчях” тимчасово трансформувався під виклики часу. Сьогодні героєм проєкту став співвласник одного з найбільших продовольчих холдингів HD-group Борис Шестопалов, який розповів про попит на хліб під час кризи, перелаштування робочих процесів на виробництві та підтримку команди.
Як криза вплинула на компанію
Хліб – один з тих продуктів, попит на який повинен бути стабільним та зростати у період кризи. З початку карантину ми спостерігали зростання реалізації продукції, але сьогодні вона повернулася до рівня докарантинного періоду. Державних замовлень ми не отримували, а наші підприємства працюють у звичайному режимі 24/7.
Безумовно, криза внесла багато корективів у розпорядок роботи підприємств нашої групи, оскільки сьогодні ми запровадили цілу низку заходів на упередження поширення COVID-19 та посилення процедур дотримання відповідних правил та норм на виробництві в умовах карантину.
Про ланцюги постачання та оптимізацію асортименту
Стабільність ланцюгів поставок здійснюється, як і раніше, нашим закупочним центром. Головне, що ми зробили – визначили 20 ключових сировинних позицій та позицій з пакування. Зараз ми збільшуємо їх нормативні запаси, підписуємо договори з постачальниками про збільшення обсягів відвантаження та про створення для нас страхових запасів на їх складах.
В цілому, асортимент практично не змінився. Відбулася незначна зміна, але це, в першу чергу, за рахунок того, що ми почали фасувати весь хліб, і тепер практично вся продукція – різана та упакована. Це головне, що змінилося а асортименті. Безумовно, таке рішення спричинило значне збільшення витрат на пакувальний матеріал. Але я розумію, що це потреба сьогодення, і найближчим часом продаж неупакованої продукції стане неможливим.
Тотальна безпека на виробництві
В частині безпеки виробництва продуктів ми посилили контроль усіх ланцюгів як на «вхід» , так і на «вихід» з підприємства. Запроваджена низка заходів – додатковий контроль пакування сировини, яка приходить на підприємства; бар’єри між підприємствами групи та сторонніми машинами; щоденна дезінфекція всіх автомобілів; перехід на упаковку продукції; термометрія для всього персоналу, що введена на усіх підприємствах; тотальна дезінфекція підприємств, «масочний» режим персоналу, максимальне уникнення особистих контактів наших співробітників із зовнішнім світом.
Як змінилися робочі процеси
Робочі процеси не могли не змінитися. Усі співробітники офісу, які могли перейти на дистанційну роботу – були переведені на такий режим. Ми намагаємося максимально розосередити персонал на підприємствах по робочих місцях для мінімізації скупчення людей. Все це, безумовно, вплинуло на робочий режим наших підприємств.
Про паніку та невизначеність
Якщо казати про наші підприємства – ми спокійно продовжуємо працювати, ми продовжуємо робити свою справу. Ми демонструємо, що комплекс заходів, який наразі запроваджено, спрямований насамперед на безпеку нашого персоналу, і це додає людям впевненості. Окрім цього, всі наші співробітники застраховані. Ми перевірили та переконалися, що страхова компанія, з якою ми співпрацюємо, буде покривати виплати у випадках, коли виплати не будуть здійснені державою. Хоча, як ви знаєте, лікування людей, що заразилися на коронавірус, фінансується державою. Також ми з профспілками наших підприємств прийняли рішення про виділення коштів на лікування, якщо у когось із наших співробітників буде виявлено COVID-19. Ми готові надати максимальну підтримку своїм співробітникам, якщо виникне така необхідність.
Поради для бізнесу, що допоможуть “вистояти” в період карантину та кризи
Ми усвідомлюємо, що за довгим карантином настане затяжний спад економічної активності, і нас, слідом за хвилею світової пандемії, може накрити хвилею світової економічної кризи. В цих умовах складно сказати щось нове та поділитися якимось унікальним досвідом. Ми зосередилися на таких основних кроках: скорочення витрат; збереження клієнтів; незважаючи ні на що – розвиток продажів; уважне слідкування за асортиментом; збереження людського капіталу та збереження впевненості наших співробітників у завтрашньому дні; гідне фінансове забезпечення тим робітникам, з ким, можливо, прийдеться попрощатися.
Ми всі є частиною глобальної економічної конструкції. Не може бути ситуації, коли весь удар кризи зазнав тільки окремий сегмент бізнесу. Тому важливо під час кризи провести перемовини з банками, орендодавцями. Всі сторони повинні бути договороспроможні. Тільки в такому випадку українська економіка не посипиться як картковий будинок.
Всі повинні зрозуміти, що зараз час виживання. На мою думку, потрібно переконати усіх партнерів вести себе по-партнерськи, та, безумовно, самим відповідати цим критеріям.